Tato pravidla nejsou právnickým dokumentem, mají za úkol Vás seznámit se správným postupem a upozornit na možná úskalí.
Pokud kupující po doručení zboží zjistí, že z nějakého důvodu mu zboží nevyhovuje, je možnost ho zaslat zpět na výměnu prodávajícímu po předchozí dohodě (telefonicky nebo e-mailem).
Jako například:
● nesprávná velikost (nesedí velikost, apod.)
● nesprávná barva (špatný odstín, apod.)
● nesprávné provedení (špatný počet zubů na rozetě, špatný průměr kotouče, špatná viskozita oleje, apod.)
Zboží musí být vráceno kompletní, nepoužité, nepoškozené a neopotřebované, nejlépe včetně všech originálních etiket a nejlépe v původním obalu! Navíc zboží lze vrátit pouze tehdy, je-li kompletní, včetně všech součástí, které byly kupujícímu dodány (a to jak doplňky jako například montážní sada, držáky, podložky a podobně, tak i návody v papírové podobě nebo na nosičích dat). V případě vrácení použitého, znečištěného, poškozeného nebo nekompletního zboží není prodávající povinen zboží přijmout, a může kupujícímu dle §1833 Občan. zákoníku účtovat částku za uvedení zboží do původního stavu nebo jednostranně započíst skutečně vynaložené náklady či vzniklou škodu na uvedení zboží do původního stavu způsobilého dalšího prodeje či náklady prodávajícího na pořízení nového zboží za situace, kdy toto zboží již není způsobilé svého dalšího prodeje.
Kupující zašle řádně zabalené a nepoškozené zboží na adresu prodávajícího BEZ DOBÍRKY:
MTZ Mototechnika s.r.o.
U Blatenského mostu 1482
38601 Strakonice
UPOZORNĚNÍ:
● prodávající nepřijímá balíky na dobírku (zásilky na dobírku nebudou prodávajícím přijaty a budou odmítnuty pro vrácení přepravcem zpět odesílateli)
● prodávající nevyzvedává balíky zaslané do výdejního místa nebo Parcelshopu (se zásilkami, které nedorazí na adresu sídla společnosti, se nebude prodávající dále zabývat a nebudou prodávajícím nikde jinde vyzvedávány)
● správné zabalení zboží je nezbytně nutné pro bezpečnou přepravu zpět k prodávajícímu - více informací ZDE.
Nezbytné přílohy a požadavky při výměně zboží:
● zásilka musí být označena "VÝMĚNA ZBOŽÍ" nebo "VRÁCENÍ ZBOŽÍ"
● uvnitř zásilky vložena kopie dokladu o nákupu
● podrobný popis požadavku na výměnu (i ručně vypsané na kopii dokladu o nákupu nebo na jiném papíru)
● telefonický kontakt na kupujícího pro případné upřesnění požadavku
Formulář pro Výměnu zboží nebo vrácení zboží ke stažení ZDE. Upozornění - formulář nelze v počítači uložit! Slouží pro vyplnění a následné vytištění, nebo pro vytištění a vyplnění ručně!
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Výměna zboží se řeší vždy individuálně dle typu/druhu zboží a podle uplynulé doby od nákupu. Výměnu prodávající provede podle dostupnosti náhradního zboží během 7 dnů od přijetí zásilky. V případě skladové nedostupnosti dohodne prodávající s kupujícím jiný termín výměny.
Zboží zasílané na výměnu je potřeba uvést do původního stavu - předejde se tím pravděpodobnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu nebo na opravu zboží.
PODMÍNKY VÝMĚNY ZBOŽÍ:
● proces výměny zboží (vyměňované položky nikoliv celé objednávky) je ZDARMA, ale náklady na zaslání zboží pro výměnu prodávajícímu i náklady na odeslání vyměněného zboží zpět kupujícímu hradí vždy kupující
● ceny dopravy naleznete zde: https://www.mototechnika.cz/doprava-platba.html
● ZPĚTNÝ BALÍK - po předchozí dohodě je zboží možno vyměnit pomocí služby "ZPĚTNÝ BALÍK", kterou objednává prodávající u přepravní společnosti na základě požadavku kupujícího. Nově objednané zboží zašle prodávající na adresu kupujícího jako standardní novou objednávku, a realizace výměny (vrácení zboží) bude probíhat dle podmínek vybrané přepravní společnosti, neboť jednotlivé přepravní společnosti mají různé podmínky pro realizaci výměny. Některý přepravce nevydá nové zboží, pokud ve stejný okamžik od kupujícího nevyzvedne vracené zboží, a jiný přepravce realizuje výměnu jako samostatnou přepravu každé zásilky zvlášť (tedy jeden kurýr přiveze nové zboží, a jiný kurýr v jinou dobu vyzvedne vracené zboží). Je však nezbytně nutné, aby kupující měl vracené zboží řádně zabaleno (v zabaleném a zalepeném balíku) a připravené pro vyzvednutí v den, kdy bude dohonuto. Tato služba je zpoplatněna částkou 150,-Kč vč. DPH. Případný rozdíl v hodnotě zboží (finanční rozdíl mezi novým zbožím a vraceným zbožím) zašle prodávající na účet kupujícího až po obdržení vraceného zboží od přepravce, neboť vrácené zboží musí být prodávájícím nejprve zkontrolováno, zda-li je kompletní, není poškozeno, apod.
Formulář pro Výměnu zboží nebo vrácení zboží ke stažení ZDE. Upozornění - formulář nelze v počítači uložit! Slouží pro vyplnění a následné vytištění, nebo pro vytištění a vyplnění ručně!
Prodávající má právo odmítnout vyměnit zboží, které není součástí jeho obvyklého sortimentu a které bylo objednáno na výslovnou žádost kupujícího nebo které je označeno jako nevratné. Vyměnit nelze všechny náhradní díly, které byly jakkoli použity, a náhradní díly, u kterých není možné zaručit jejich funkčnost a bezvadný stav (jedná se zejména o elektrokomponenty - relé, řídící jednotky, statory, startéry, apod.). Dále není možné vyměnit aktivované baterie a lithiové baterie, namontované pružiny pérování a také oleje a kapaliny v otevřeném stavu.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dle zákona může každý spotřebitel ve 14 denní lhůtě bez udání důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory - kupující má tedy vždy právo od Kupní smlouvy odstoupit dle §1829 Občanského zákoníku a má dle §1832 Občanského zákoníku právo na vrácení všech peněžních prostředků včetně nákladů na dodání, které od něho prodávající přijal.
Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se spotřebitel v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží!
Zákon však prodávajícímu umožňuje vracet kupujícímu/spotřebiteli náklady na dopravu pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání zboží, který prodávající nabízí. A to i v případě, že si kupující vybere dražší způsob dodání a zaplatí více, vrátí mu prodávající nižší částku, odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání (nejlevnějším způsobem dodání dle předmětného zákonného ustanovení je myšlen takový způsob, který prodávající nabízí všem kupujícím při jakémkoliv nákupu)!
To platí v zákonem stanovené lhůtě 14 kalendářních dnů od převzetí zboží a pouze pro objednávky přes eshop! Lhůta začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží.
Na zboží osobně objednané a také na zboží osobně vyzvednuté v provozovně prodávajícího se žádná 14 denní lhůta na vrácení zboží nevztahuje!
Dále v případě, že kupující není spotřebitel a zboží nakupuje v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti jako právnická osoba (tzv. na IČO na faktuře), právo na odstoupení dle platné právní úpravy nevzniká, neboť obchodní zákoník tuto možnost neuvádí.
Formulář pro Výměnu zboží nebo vrácení zboží ke stažení ZDE. Upozornění - formulář nelze v počítači uložit! Slouží pro vyplnění a následné vytištění, nebo pro vytištění a vyplnění ručně!
Dle doby uplynulé od převzetí zboží závisí procentuální výše finanční částky, za kterou je prodávají ochoten zboží vzít zpět, pokud se jedná o vrácení zboží nad rámec lhůty stanovené zákonem!
Pokud kupující nesouhlasí s následujícím procentuálním snížením částky za vrácené zboží, není prodávající nijak vázán zboží přijmout, neboť umožnění vrácení zboží později než stanovuje zákon je čistě dobrá vůle prodávajícího a není nikde v zákoně uvedena.
Výpočet hodnoty, za kterou prodávající přijme zboží zpět dle uplynulé doby ode dne zakoupení:
● vrátí-li kupující zboží v zákonné 14 denní lhůtě obdrží 100% kupní ceny (dle zákonem stanovených podmínek)
● za zboží vracené ve lhůtě 15-30 kalendářních dnů od data dodání prodávající vrátí 90% zaplacené kupní ceny
● za zboží vracené ve lhůtě 31-60 kalendářních dnů od data dodání prodávající vrátí 75% zaplacené kupní ceny
● za zboží vracené ve lhůtě 61-90 kalendářních dnů od data dodání prodávající vrátí 50% zaplacené kupní ceny
● za zboží vracené ve lhůtě nad 90 kalendářních dnů od data dodání prodávající vrátí 25% zaplacené kupní ceny
Prodávající má právo odmítnout vrácené zboží, které není součástí jeho obvyklého sortimentu a které bylo objednáno na výslovnou žádost kupujícího nebo které je označeno jako nevratné. Vrátit nelze všechny náhradní díly, které byly jakkoli použity, a náhradní díly, u kterých není možné zaručit jejich funkčnost a bezvadný stav (jedná se zejména o elektrokomponenty - relé, řídící jednotky, statory, startéry, apod.). Dále není možné vrátit aktivované baterie a lithiové baterie, namontované pružiny pérování a také oleje a kapaliny v otevřeném stavu.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Příloha č. 1 - VZOR PRO VÝMĚNU ZBOŽÍ
Prodávající:
Název a adresa MTZ Mototechnika dle prodejního dokladu
Kupující:
Jméno a příjmení kupujícího
Adresa, telefon, email kupujícího
Věc: Žádost o výměnu zboží
Dle dohody zasílám níže uvedené zboží na výměnu
- číslo objednávky nebo číslo faktury
- kód a název zboží
- popis požadavku na výměnu
- konzultováno telefonicky na čísle 601 303 ... (konzultováno e-mailem na adrese ..........@mototechnika.cz)
Datum: ........................... a ........................... podpis kupujícího
Motodíly od A do Z
|
MTZ Mototechnika s.r.o.Telefon: 601 303 001 / 601 303 002 601 303 003 / 601 303 004 E-mail: info@mototechnika.cz Prodejna:
U Blatenského mostu 1482 Pondělí - Pátek 8:00-12:00 / 13:00-16:00 hod. |
Informace |
O společnosti |